Flensburg

7 augustus 2018 - Flensburg, Duitsland

​Vanochtend zijn we vertrokken uit Hengelo. De wagen volgeladen met eten en lekker. De camper rijdt fantastisch. Voorbij Hamburg zijn we in een file terecht gekomen. Tijd voor koffie! Na een uur te hebben gestaan begon het weer te rijden en reden rond 16.00 uur Flensburg in waar onze eerste overnachting zou gaan plaatsvinden. We reden op de haven af. Op een afgelegen plek langs de haven zagen we vele campers aan het water staan. Daar zou het moeten zijn. Er was nog weinig plek. We mochten de mensen voor ons klem zetten, zodat we ons, op een prachtige plek, ertussen konden wurmen.  Gijs en David gingen de omgeving inspecteren en kwamen erachter dat we uitzicht hadden op het marine hoofdkwartier van Flensburg waar Donitz 3 maanden lang, na de tweede wereld oorlog, nog getracht heeft het derde rijk te besturen. Een heel mooi gebouw.

01_Donitz regeringsgebouw

Daar hebben we, in de hitte tot diep in de avond langs het water gezeten. Uitzicht op de haven, een cruise schip, mooi geluiden en een lekker briesje van het water.

Uitzicht op haven met haven geluiden die daarbij horen.

01_Scheepswerf

De volgende dag gingen we op weg naar Denemarken naar Gershoj. Na een poging gewaagd te hebben het marinegebouw van Donitz op te komen, met een heel streng kijkende wachtcommandant snel op weg, uit Duitsland naar Denemarken.