Kalmar op de fiets

29 juli 2019 - Kalmar, Zweden

We zijn naar het kasteel van Kalmar geweest, hoe? Nou op gele fietsen. Tussen onze camping en Kalmar zit zo’n 2 kilometer, langs een prachtig fietspad langs het meer. Daar waren ook nog zandsculpturen zoals deze.

DSC01308

Kasteel Kalmar was heel mooi. Hier zijn de kastelen heel anders dan in Zuid Europa, geen opsmuk maar gewoon heel net kasteel waar je de kraaien zo boven ziet hangen. We hebben de vertrekken van de adelijke familie bekeken, er waren nog twee prachtige jurken tentoongesteld uit 1692 en de hermelijnen mantel van de koning.

DSC01317DSC01324

DSC01328DSC01327

Er was tevens een Van Gogh beleving (Van Gogh live). In een grote zaal werden schilderijen gedisplayed op grote schermen en de ruimte werd in de kleur van het schilderij verlicht, wat heel mooi om te zien.

DSC01342

Buiten, op de binnenplaats, waren ridders, koninginnen en jonkvrouwen. David heeft op het ‘ paard’  met een lans een draak een headshot gegeven, heel goed gedaan.

DSC01331DSC01335DSC01332DSC01348

Daarna zijn we Kalmar in gefietst. Over het marktplein, langs de kathedraal en het gemeentehuis hup het lunchcafe in. Het was een gezellig tentje met planten, oma’s zitstoelen en macramé bloempotten. Het bleek vegan te zijn, David heeft voor de eerste keer in een restaurant een gebakje gegeten, en lekker. De wrapjes en smoothies waren erg lekker.

DSC01351

DIe avond begon het met regenen. We hadden gelukkig het op tijd zien aankomen dus alles was in de camper en dus droog om te vervoeren.