Leipzig

18 augustus 2018 - Leipzig, Duitsland

14_Bij de bierstube

Devolgende dag zijn we vroeg vertrokken naar Leipzig. Daar zijn we op een veld voor de Biergarten terecht gekomen naast een klimpark. David is hier gestoken door een wesp terwijl hij met papa naar een wildwaterbaan stond te kijken, maar dat is goed afgelopen. Op deze camping mochten we " grillen" dus dat heeft ons er niet van weerhouden de bbq aan te steken. We hadden heerlijk vlees ingekocht, groente op de bbq en salade erbij. De hele camping kwam knikkend voorbij om ons 'ein guten appetit' te wensen.

16_Meerzicht of Seezicht14_Stralend weer

We zijn de ochtend begonnen met heerlijke verse Duitse broodjes. David heeft daar twee keer voor moeten lopen naar een andere camping. Hij was vergeten dat we pas konden betalen als we de broodjes gingen ophalen en hij was er de eerste keer spontaan alleen erheen gelopen. Na een heerlijk ontbijt stond vandaag het klimmen op het programma. David had plaatjes gezien van een ander klimpark in de buurt en wilde daar naartoe en niet naar het klimpark naast ons.

15_Sportief tussen de bomen16_Te simpel

We zijn dus naar het klimpark 20 kilometer verderop gegaan en wat bleek, dit was het echte klimpark van Leipzig. De mannen kwamen laaiend enthousiast terug. Door bomen heen, vrije vallen, in netten terecht komen en klimmen zoals je dat doet in een indoor klimpark. Allemaal nieuwe dingen in het klimmen die ze nog niet eerder hadden meegemaakt.

Aan het einde van de middag zijn we terug gekomen op de camping. Vanuit de Biergarten kwam een heerlijke lucht......dus hop, het terras op, veel drinken want het was 30 graden. Op het terras ook nog lekker gegeten; gebakken Camanbert (kaassouffle),  varkenslap met champignon-uiensaus van een vleeshouwerij in de buurt (lekkkkkerr) en patat.

15_Sportief op het water

De volgende dag zijn we naar het nabijgelegen watersportpark geweest. De heren wilden surfen en peddelen op een surfplank.  David was nog maar twee minuten op het water of hij had alweer een wespensteek te pakken, er zijn hier zo ontzettend veel wespen zelf midden op het meer, en zoals de eigenaar van de surfschool zei, ze zijn hartstikke wild. Het doet veel pijn, maar na een verkoelde pad erop is David vol goede moed op de plank gesprokken en is het waterweer op gegaan en wie kwam daar voorbij gesjeesd? Juist, papa op de surfplank. Ja, Ja Gijs kan heel goed surfen, heen en weer, heen en weer. Het was heel knap na 28 jaar nog zo het meer op en neer surfen, de eigenaar zei dat surfen net als fietsen is, je verleert het niet......Oh ja en de spierpijn is wel meer na 28 jaar!!!

15_Spierpijn en wespensteek