Stockholm

3 augustus 2019 - Stockholm, Zweden

Om naar de binnenstad van Stockholm te komen hebben we een bootje gepakt. We zijn de camping afgelopen naar een pier, de vlag gehezen, en de boot pikte ons op. Naar een ritje van 3 kwartiers stonden we binnenstad Stockholm.

DSC01465DSC01468DSC01473

We hebben ons begeven naar het koninklijk paleis, dit is een prachtig paleis, net zo mooi als Versailles maar nu hebben we in alle rust alles goed kunnen bekijken.

DSC01487DSC01496DSC01497DSC01488

DSC01495

DSC01502DSC01501

Het is namelijk helemaal niet toeristisch, ik denk dat we maar 5 groepen Chinezen voorbij hebben zien trekken met hun paraplu’s.

Daarna hebben we een broodje op het mooie plein gegeten.

In de middag hebben we het Nobel Prijs museum bekeken, ach soms moet je een keus maken het Abba museum of het Nobel museum…..kies Abba heb je nog lol. Het Nobel museum staat in het tekenen van hunzelf en niet de mensen die de nobel prijs hebben gewonnen met hun goede bijdrage en oh ja…. Meer dan de helft van het museum ging over Maarten Luther King, ook een nobel prijs winnaar voor de mensenrechten.

De stichter van Stockholm:

Hier staat ie

DSC01482

Hier ligt ie

DSC01520

Stockholm is een prachtige stad, netjes, schoon grote straten, super veilig om rond te lopen, weinig toeristen,  veel mooie gebouwen, oude gebouwen maar toch mist het iets. We weten niet precies wat, grandeur van mooie gebouwen die het oh effect opwekken, we weten het niet helemaal.

DSC01478

DSC01479

We hebben ook nog de gay pride Stockholm meegemaakt. Nu wil Nathalie helemaal naar Amsterdam de volgende keer. Ze weet alleen nog niet welk outfit ze aan doet.

DSC01516DSC01517

We stonden om 17.00 te wachten op de kader voor onze boot, deze zou aanmeren om de weg terug te aanvaarden naar de camping, 17.05 geen boot, 17.10 geen boot…. even vragen aan de havenmeester, nee na 17.00 uur gaan er geen boten meer, geen foldertje in de tas met het adres van de camping, hoe heette de camping ook alweer tja dat is zweten, Gijs check google Maps… aan het stratenpatroon te herkennen heet de camping Bredang…Metro in….Metro uit naar 8 stops, Ja de camping. Ach, na zoveel jaar reizen gaat er wel eens iets bijna mis, gelukkig had een mobiel nog batterij.

Gisteren had Nathalie al heerlijke geuren uit het Thaise restaurant op de camping opgepikt, tja Thai op de camping kan dat wel wat zijn. Ja, dat was zeker wat, we hebben er heerlijk gegeten, ik mag het niet zeggen maar het was bijna net zo lekker als de Bombay Spice.

Morgen gaan we richting Jongkoping en misschien verder, kortom we gaan niet verder Zweden in, met nog een week voor de boeg gaan we langzaam weer zakken.

1. Roy Krabbe:
    4 augustus 2019
    Op vakantie smaakt alles beter. 😊
  2. Chantal:
    5 augustus 2019