Vertrek naar Wernigerode

21 augustus 2018 - Wernigerode, Duitsland

Vandaag zijn we vertrokken naar Wernigerode, waarom? Omdat daar een prachtig kasteel staat en Nathalie wederom behoefte had aan een kasteel. Gijs wilde eerst Leipzig zelf in, hij had een prachtig monument gezien en wilde kijken was het was. Het bleek het monument van de Volkerenslag 1813 te zijn. Napoleon werd verslagen door een combinatie leger van Russen Pruissen en Sweden.Het was indrukwekkend om te zien.

17_Völkerschlacht 117_Völkerschlacht 217_Völkerschlacht 3

Na twee uurtjes geredente hebben zijn we in Wernigerode aangekomen. Het blijkt een prachtig middeleeuws plaatsje te zijn met hele mooie houten vakwerkhuizen. Het is een goede zet van ons geweestom hier naartoe te gaan. We zijn op een heerlijke camping aangekomen, na het platte Oost Duitsland geeft het Hartz gebied met zijn bergen een welkome afwisseling met de prachtige bergen om ons heen.

Je maakt bij elke camping weer wat nieuws mee, bij deze camping was de receptie gesloten. Dus wij een beetje rond lopen en op wat belletjes bij de deur gedrukt, maar ook Frau Knol, die naar de receptie zou komen als je op haar bel drukte, liet zich niet zien. Tja, dan maar naar het camperveld rijden en je boeltje opslaan. Naar nog wat borden bekeken te hebben troffen we een briefje aan dat als de receptie gesloten was je maar gewoon een plekje moest uitzoeken en je camper daar neerzetten, afrekenen gebeurde wel als de receptie weer geopend zou zijn. Prima geregeld!​

....

....

MAAR TOEN...

Naar huis, het kasteel en het mooie vakwerkhuisjes dorpje laten we voor een andere keer. De nasi is David iets te veel geworden en kwam onverrichterzake terug de camper in. Om de camper te kunnen ontsmetten waren de camping faciliteiten niet toereikend en zijn we naar huis terug gegaan. We kijken terug op een avontuurlijk camper avontuur met adembenemende natuur, kou, sprookjes achtig kasteel, stenen in een cirkel, orkaanwinden op een paar vierkante meter, schnitzel, vikingen, klettern geweld, wesp agressie,  surf moves en heel veel blote mensen (die zag Nathalie de hele tijd).

18_Voor voldende vakantie