Slot Schwerin

14 augustus 2018 - Schwerin, Duitsland

10_Slot Schwerin10_Kasteel entree10_Machiavelli

Vandaag zijn we naar het prachtige slot Swerin geweest. We hebben de camper geparkeerd op de mooie parkeerplaats tegenover het slot en zijn door de prachtige kasteeltuin naar het slot toegelopen. Binnen in het slot was het prachtig. Het slot stond tot op de dag vandaag nog in de stijgers. Het is het afgelopen decennia in verval geraakt en de afgelopen jaren is men bezig met hetherstel. Dat herstel is erg goed gelukt.

10_Hertogs zaal10_Cupido en Venus10_Doorkijkje op achtertuinDSC00154

Een van de koningen vond Nederlandse meesters prachtig dus we liepen onze vriend Willen van Oranje nog tegen het lijf.  Ook de trouwmunt die geslagen is ter ere van het huwelijk van Wilhelmina in 1901 lag op display tussen andere belangrijke gebeurtenismunten. Het weer is hier prachtig, zo'n 25 graden.​10_Time for a kiss

We hebben op de camping nog even een noviteit gedaan. De BBQ is ook bruikbaar als pannenkoeken bakker. En ze waren erg lekker en goed gelukt. De andere Nederlanders kwamen even polsen want de lucht was erg aantrekkelijk. Nadeel: ik mag thuis niet meer pannenkoeken bakken binnen.

11_Pfannkuchen