Maagdenburg

16 augustus 2018 - Maagdenburg, Duitsland

De volgende dag zijn we naar Magdenburg gereden. Tijdens het uitzoeken van de beste plek op de camping is Nathalie gestoken door een bij. Dit leverde een derde been op.

Er was feest op de camping. De receptioniste zei dat er wel zo'n 700  fransen zouden komen om de Europ.raid te vieren.  Wij hebben ervan geprofiteerd door lekkerebradworsten en hackfleisch van de grill te halen. Tot diep in de nacht zijn we getrakeerd op meezingnummers, met als afsluiting uiteraard het Franse volksliedgevolgd door een welgemeend via la France zoals alleen fransen dit kunnen.

12_Jahrtausendturm12_Foucault pendulum

De volgende dag zijn we naar de Jahr Thausend Turm (jaar 1000 toren) geweest. Dit is een futuristische toren waar de Pendel van Toucart heen en weer ging. Het was een prachtig technnisch museum die uit 5 verdiepingen bestond. Het begon bij de jagers, verzamelers en romeinen en eindigde met ruimtevaart en het DNA. Het was een erg mooi ingericht, interessant museum dat het bezoek zeker waard is geweest.

12_Wie is groter12_Waterpomp12_Meet and greet

Omdat we in Duitsland zijn en niet meer in Zweden durfden we rustig in het restaurant dat erbij ligt lekker te gaan eten. Schnitzel voor .....juist ja, lekkere goulash en patatjes met veel drinken want het was heet. Het eten was lekker.