Marine museum

28 juli 2019 - Karlskrona, Zweden

We hebben het prachtige marine museum van Kalkrona bekeken. We hebben hier zo’n 4 uur rond gelopen. Er was een hal met twee echte duikboten erin. De grootste ervan kon je bezoeken. Het was de oude duikboot van de Zweedse Marine. De zaal liet tevens de geschiedenis van de duikboten zien. Een andere hal was gewijd aan de geschiedenis van de Zweedse marine, maar ook de geschiedenis van de wereld liep mee waardoor het een makkelijk te plaatsen geheel werd. Er waren nog gedeelten met kanonnen, boegbeelden en het leven aan boord. Tevens lagen er buiten nog 3 prachtige schepen om te bezoeken, een mijnenlegger, een fast attack craft en een oude marine zeilboot. Dit museum was zeer de moeite waard.

DSC01257DSC01281DSC01301DSC01305

Er stond een eetkraampje op de kade. Dat kraampje had het altijd druk. Dus hebben we hier als lunch een lekkere wrap met Faleffel gehaald.

DSC01307

We hebben de pier verlaten en zijn vertrokken naar Kalmar. We staan nu op een camping in Kalmar die wij de Musica Musica camping noemen, dit na een vakantie in Mallorca waar de muzikant elke avond tussen zijn geschal Musica Musica riep. We zitten ook nu tussen de foute karaoke, waar twee mensen stom dronken nog naar luisteren, sjachie mensen, kortom een veel te georganiseerde camping met vieze douches en WC. Gelukkig gaan we hier na twee nachten weer vertrekken. We zijn toch mensen van de meer rustige campings zonder entertainment.

David heeft echter wel de hele avond doorgebracht op het mega springkussen met twee Belgen en Nederlanderse.

1. Roy Krabbe:
    29 juli 2019
    Klinkt als een leuk museum waar ik ook wel heen zou willen. Dat marine gebeuren spreekt mij ook wel aan. Veel plezier daar.
    David zal wel blij zijn met zo’n springkussen.
  2. Chantal:
    29 juli 2019
    Museum net zo groot als in Engeland?
  3. O.V. de Bruyn:
    29 juli 2019
    Voor mij die geboren is in Den Helder en een vader die bij de marine heeft gewerkt ken ik de marine haven en de schepen van binnen en van buiten 😃. Toch lijkt het mij wel interessant om een buitenlandse haven te bezoeken.
    Veel plezier samen en op naar de volgende camping waar het ( hopelijk ) iets rustiger is