To Band or not to Band

7 augustus 2019 - Landskrona, Zweden

Dat is de vraag. Komt de band of niet.

Gespannen witte neusjes in de camper als het ontbijt wordt geserveerd. De man van EUROMaster zou om 10 uur de lading banden binnen krijgen en ons bellen als de band erbij zit.

6 over tien.... geen telefoontje
12 over tien... geen telefoontje
18 over tien....  nog steeds geen telefoontje.
Op het laatst gebeurde dit wel 10 keer in het uur.

Om 13.00 uur kwam het verlossende telefoontje. De band was er. We hebben ons boeltje opgepakt en zijn naar onze redder in nood gereden, hopende dat de band ons niet in de laatste kilometers zou opbreken.

Hoe dichterbij we bij de garage waren hoe langzamer we gingen rijden om er toch maar zeker van te zijn dat hij niet plof zou zeggen. Nog 1 keer over spoorrails...... Dat ging goed. De garage binnen gereden, gehaald!

Hoewel niet zo snel als de pitsstop van onze Max gaat het allemaal erg vlotjes en professioneel.

De monteur wijst naar de boosdoener.

Hier moet dus de nieuwe band:

Met een gelukzalig gevoel zijn we na afloop naar de Lidl gereden om wat feestvoer in te slaan. Vandaag terug naar onze camping, we voelen ons er al bijna thuis en morgen abfart nacht die Heimat.