Gestrand

5 augustus 2019 - Landskrona, Zweden

Vandaag verblijven we op een hele chique camping in Landskrona. Allemaal glimmende caravans en campers lachen ons tegemoet. Onze Kar is hier de vreemde eend. Vandaag stond eigenlijk een klimpark op de planning maar die bleek bij nader inzien toch wat verder weg te liggen dan gedacht en na een dag met veel kilometers had de Kar en zijn bestuurders rust nodig.

Dus een dagje boodschapjes doen en de buurt verkennen. Bij het naar de Lidl gaan bleek de Kar niet meer een trilling in het stuur te hebben, nee, met de juiste snelheid was het mogelijk om de bijrijder in eigenfrequentie op de stoel te laten wippen. Supergaaf! Gijs vertelde een slechte grap en Nathalie zat onbedoeld te schuddebuiken.......

Op de parkeerplaats van de Lidl een crisisberaad gehouden, wat doen we met deze nieuwe feature van de Kar. Op naar Tommys Bilverkstad, een garagebedrijf van een meneer en een mevrouw die in een soort kelder aan autos sleutelen. Niets dan vriendelijkheid van deze familie, maar bij inspectie van de linker voorband zei meneer Tommy: "Kaput!". In gebrekkig Engels werd eraan toegevoegd: "Het gebruik van snelwegen is vanaf nu verboden en thuiskomen met deze band is onwaarschijnlijk.

De Kar blijkt te zijn uitgevoerd met een combinatie van 2 jaar oude zomerbanden achter en 8 jaar oude winterbanden voor. En 8 jaar is voor banden die de helft van de tijd stil staan wel erg lang. Bij de Euromaster (Landskrona's Bandenberg) hadden ze helaas deze band niet op voorraad. Dus deze is aangevraagd en wordt overmorgen aan de Kar toegevoegd. Vandaar dat we nog even blijven op deze chique camping.

Het positieve nieuws is dat sinds vandaag het water het weer doet. We kunnen nu gewoon weer onze handen wassen met stromend water uit de kraan van de Kar.

1. O.V. de Bruyn:
    6 augustus 2019
    Wat een verhaal zeg. Gelukkig zijn de banden nog te bestellen. En kunnen jullie weer veilig de weg op.