Oh Oh Gershoj

8 augustus 2018 - Gershøj, Denemarken

02_Oh Oh Gershoj

Na zo'n drie uur gereden te hebben zijn we terecht gekomen in the middle of nowhere, in een klein Deens haventje, op wat heet weer een echte camperplek, weinig voorzieningen alleen jezelf en je camper. De betaling geschiedde door het geld in een envelop te doen en in een box bij het water te gooien.  Wat was wederom een heel idyllisch stekje tussen de boten in de haven.

02_Uitzicht

S' avonds hebben we genoten van alles wat zich op het water afspeelde, bootjes die niet wilden starten, boten die aanmeerden, jetskiers. 's Ochtends heeft Gijs van twee vissers getracht een paling te kopen, maar Gijs praat geen Deens en zij alleen maar, missie niet volbracht.

02_Palingvissers

De volgende ochtend zijn we vertrokken naar Roskilde naar het Viking museum. Het is een leuk museum. Er zijn 5 vikingschepen opgegraven die gezonken zijn rond het jaar 1000, een smit maakte op ouderwetse manier spijkers, er werd uitgelegd hoe men naar bomen keek om zo te bepalen welk onderdeel het beste gebruikt kon worden voor de bouw van de boten en David heeft in een simulator gestaan, daarbij leek het net of je op een viking schip stond met storm op de achtergrond. Omdat we ondertussen 3 dagen bij 30 graden geen douche meer gezien hadden werd het hoog tijd voor een camping.

03_Viking museum03_Viking vrachtschip