Dagje uitrusten en een avondje Cairns

24 augustus 2017 - Cairns, Australië

Vandaag hebben we het rustig aan gedaan. We zijn 's ochtends rustig begonnen met ontbijt. Daarna lekker lezen en computeren onder de wuiffende palmen. Gijs en David zijn rond 11.00 uur gaan schat zoeken.

17_Mooi uitzicht maar geen schat gevonden

Mooi uitzicht maar geen schat gevonden

Na een uur weg te zijn geweest was het tijd om te gaan zwemmen. Bij de dames toiletten nog enige paniek toen daar een wakende sprinkhaan (12 cm) werd ontdekt. Aussies vonden hem maar klein.

17_Hier waak ik bij de dames toiletten

Om 17.00 hebben we de camper gepakt en zijn naar de binnenstad van Cairns gereden om onze laatste avond in Australie te vieren met een etentje. David wilde erg graag kangoeroe eten. Er is een hele leuk avond markt in Cairns. Daar hebben we overheen gelopen. We kwamen langs een restaurant die Australisch eten serveerde, daar zijn we gaan zitten. David en Gijs hebben heerlijk kangoeroe gegeten, Nathalie een steak. De heren vonden het overheerlijk. Nog even in de haven van Cairns gekeken (by night).

17_Cairns by night

David en Nathalie hadden een heerlijke ijs kraam gezien. Dus na het eten werd het toetje heerlijk Italiaans ijs. Rond 21.00 zijn we terug gereden naar de camping. Weer een ander insect wilde op onze warme motorkap even bijkomen.

17_Warme moterkap

Morgen gaan we inpakken en de camper schoonmaken, rond 12.00 rijden we naar het punt waar we de camper weer moeten inleveren om vervolgens met de taxi naar het vliegveld te gaan.  Om 16.35 uur vliegen we naar Brisbane, om vervolgens om 22.35 van Brisbane naar Abu Dhabi te vliegen. We komen zaterdag 14.10 uur 26 augustus aan in Dusseldorf waarna we naar opa en oma in Ootmarsum zullen rijden. David wil altijd na de vakantie gelijk na opa en oma, hij mist ze.

Het was een prachtige vakantie met ontzettend veel indrukken en ervaringen waar we ontzettend van genoten hebben. We hebben David ook enthousiast kunnen krijgen voor reizen, dus "Hello world, here we come!"

Leuk dat jullie hebben meegekeken met ons en we zien jullie binnenkort op de verjaardag van David.

Groeten,

Gijs, Nathalie en David

1. Chantal:
    24 augustus 2017
    Super! Tot volgende week! Nog 1 dagje Spanje en dan beginnen wij ook aan de terugreis.
  2. Roy Krabbe:
    25 augustus 2017
    Als ik de verhalen lees wordt ik ook wel enthousiast om te gaan reizen. Ben er zelf ook net weer.
    En weet je? Thuiskomen is ook best wel weer fijn.
  3. Julian:
    25 augustus 2017
    Je mag ook wel heel snel naar de Ziekenhuisstraat komen. Hier is een jongen die zijn beste vriend ook gemist heeft! Goede reis!