Mossman Gorge en nog een krokodil

22 augustus 2017 - Mossman Gorge, Australië

​Vandaag zijn we naar Mossman Gorge geweest. Dit is een heilig stuk land voor de Aboriginals. Dit stuk land is in eerste instantie van ze afgepakt maar in de jaren 80 vorige eeuw weer aan ze terug gegeven. Ze beheren het gebied, geven rondleidingen en hebben er hun eigen reservaat. Bij Mossman Gorge aangekomen hebben we tickets gekocht omhetgebied binnen te komen. Je moest in een busje stappen die je 2km verder bracht naar de ingang van Mossman Gorge. Daar aangekomen liepen we over een verhoogd aangelegd pad. Je kon een wandelroute door de jungle afleggen van 2.4 km. Na enkele tientallen meters gelopen te hebben waren we de grote meute toeristen kwijt, dit is immers voor de gemiddelde toerist te heftig, en leek het of we met z'n drieen door de jungle heen liepen. We kwamen na zo'n 5 minuten bij een mooie hangbrug over een rivier, langs prachtige bomen, lianen en andere jungle vegetatie zoals wij 'leken' jungle zouden omschrijven (volgens de boekjes zijn hier 5 soorten jungle......), met de daarbij behorende jungle geluiden. Na zo'n 2 uur gelopen te hebben over het pad met stenen en boomwortels kwamen we bij een kreek waar gezwommen werd. Daar hebben Gijs en David nog een verfrissende duik genomen in het ijskoude water en heeft David kennis gemaakt met zeer sterk stromend water.....alles is goed afgelopen.

Het was een fantastische ervaring.

15_Loopbrug

15_Uitzicht op jungle

15_Tarzan in boom

15_Tarzan overpijnst

15_Tarzan met pa

We hadden in de middag nog een paar uur over en nog een ticket van gisteren waar we in Daintree Village nu de zoetwater vegetatie konden gaan bekijken. We hebben besloten dit te gaan doen. We kwamen aan in het idyllische stadje Daintree Village (wij noemen het gehucht). Daar zijn we op de boot gestapt. We troffen hier een totaal andere vegetatie aan dan bij het zoutwater gedeelte, geen mangrove meer bomen en grasland. We hebben weer vele vogels gezien en 1 krokodil, dit deed ons realiseren wat voor geluk we gisteren hebben gehad met de vele krokodillen, maar het was zeer de moeite waard. Na een heerlijk ijsje was het tijd om naar huis te gaan.

15_Boottocht zoetwater

15_Vogel

15_Vogel 2

15_Vogel 3 zoekplaat

Vogel zoekplaat

15_Salty in zoet

Morgen gaan we terug naar Cairns.