Een dingo!, een dingo!, een dingo!, en aangekomen in Mossman Gorge

20 augustus 2017 - Mossman Gorge, Australië

13_Afscheid van Kuranda

Vandaag hebben we onze mooie oerwoud camping verlaten om zo via een prachtige weg langs zee naar Mossman Gorge te komen. Bij Kuranda moesten we eerst de berg af, na een half uur bochten maken was Nathalie zo ziek dat we even gestopt zijn. Daar stond aan de kant van de weg eenman met heerlijk vers fruit. We hebben meloen, grote mandarijnen en rijpe tomaten ingeslagen en zijn onze weg vervolgd. Vervolgens zijn we gestopt bij Palm Cove Beach. Wederom een prachtig strand. We hebben over de pier gelopen. Daar troffen we nog een apparaat aan dat alarm geeft als er een tsunami komt.

13_Palm cove beach

13_Tsunami installatie

Weer verderop kwam er een prachtig uitzichtpunt langs de kant van de weg. Men was daar aan het deltavliegen. David leek het fantastisch om een duo vlucht te maken, wat ook kon, men vroeg of we dat wilden, mama vond het goed en deze keer, geheel tegen de traditie van ons gezin in begon papa opeens te pruttelen............stand van de wind, valwinden, geen wind bij het starten, gebrek aan motoren.....David als je 18 bent mag je op kosten van je moeder een keer gaan deltavliegen.... Na drie kwartier zijn we onze weg vervolgd.

13_David mocht niet mee

Ik moet jullie iets bekennen. Zo'n half jaar geleden waren we met mw. C.B. op vakantie in Engeland. Daar gingen JdH, DdH en C.B. tijdens schemering nog even weg om wat mooie foto's te maken. Op de bijrijdersstoel begon opeens mw. C.B ontzettend te schreeuwen Vosje, Vosje, Vosje Vosje, dat JdH zowat de berm in geraakte met zijn auto. Mw. C.B wordt daar tot op de dag van vandaag een beetje mee geplaagd.

Vandaag zat JdH wederom achter het stuur......en wat gebeurde er, voor onze voorruit langs..............een dingo. JdH schreeuwde het gehele continent bij elkaar met de woorden: "Dingo!, Dingo!, Dingo!, Dingo!,"  zo hard dat het dier van schrik de bossen weer inging. Kortom Gijs en Nathalie hebben vandaag een echte Dingo in het wild gezien. David zat achterin Harry Potter te lezen en heeft het hele tafereel met uitzondering van het geschreeuw helaas niet meegekregen.

We hebben nu in ons midden mevrouw Vosje en Meneer Dingo...