Aankomst in Zweden

25 juli 2019 - Hässleholm, Zweden

We zijn ’s ochtend vertrokken naar Tyringe aan het meer Finjasjon. Onderweg zijn we over de beroemdste brug ter wereld gekomen De Sont brug. Zoals velen van jullie weten heeft Saga in de Serie The Bridge (Netflix) een lijk gevonden midden op de brug tussen Denemarken en Zweden, hierbij de foto waar dit precies is geweest.

DSC01138

We hebben een heerlijke plek met uitzicht over het meer. Het weer is heerlijk de zonsondergang heel mooi.

DSC01148

Als afsluiter wil ik jullie introduceren aan onze “ doos”. In deze doos verzamelen we alle losse onderdelen die de KAR verliest zodat we dit aan het einde van reis terug kunnen geven aan de eigenaar.

De doos telt tot op heden: 1 knoop uit de bekleding, knopje uit de WC. We hadden bijna het hele motorblok in de doos gestopt want tot vlak voor de brug stotterde de dieselmotor van de KAR. We hebben bijgetankt en daarna gelukkig geen horten en stoten meer. Bij aankomst op de camping bleek de achteruitkijkcamera niet meer te werken. Maar met aanwijzingen van Nathalie lukt het ook. Zij was het trouwens ook die morgen de camera zal repareren door het verbinden van twee losliggende draden. Knap hoor. Ik hoop dat ze de auto radio ook weer repareert. Want die doet het na de uitleg van de verhuurder ook niet meer. Het grootste probleem van de KAR blijkt, ook na hervullen en  220V aansluiten toch wel de watervoorziening te zijn. Op zijn zachtst gezegd je kunt je haar er niet mee wassen, maar eigenlijk niet eens je tandenborstel mee natmaken. Maar daar zijn wij inmiddels aan gewend. De koelkast loopt fantastisch op 220V, maar is nog niet goed getest gedurende de nacht. Durven we ook niet want dan kan het zomaar zijn dat het alarm afgaat van de omvormer. Leuk als je op 1.80 hoog slaapt en je op 5 cm boven de vloer op een knop moet drukken terwijl je nog slaapdronken bent.