Zakken naar het zuiden

4 augustus 2019 - Landskrona, Zweden

Vandaag een reisdag. En ook nog eens goed gepland. In Stockholm begon het te regenen dus we hadden goed getimed. Onderweg ook nog een paar fikse buien dus we waren in onze nopjes dat we vandaag in de Kar zaten en onderweg waren.

De reis gaat naar Jonkoping of Helsingborg. Dat ligt eraan hoever we komen vandaag. Het eerste deel van de reis ging over dezelfde snelweg als van Vadstena naar Stockholm dus we konden voorspellen dat we aan de linker kant bij het plaatsje Linkoping een Saab Viggen, Saab Dragen en nog 2 Saab modellen opgesteld  zouden zien omdat hier Saab zijn thuisbasis heeft. Iets verder staan nog twee straaljagers bij het Flygvapenmuseum (het militair luchtvaart museum).

Helaas onze Kar gaat door en we komen op onbekend terrein. Het op een na grootste meer van Zweden doemt weer op aan onze rechterkant. Daar rijden we zo'n 50 km naast met prachtige doorkijkjes. Jonkoping komt en gaat, het lucifermuseum dat hier ligt passeren we. We stomen door tot onder in Zweden.

Het goede nieuws is dat bij een tussenstop de radio van de Kar opeens weer van zich laat horen. Een CD'tje van Queen doet onze harten sneller slaan. Het slechte nieuws is dat sinds een aantal kilometer er een rare vibratie in het stuur zit, vooral bij lage snelheid. Kortom gas erop en gaan met die banaan.