Vadstena aan het Vattern

1 augustus 2019 - Vadstena, Zweden

Vandaag zijn we door, zeer Zweedse bossen, meren en meer prachtige paden aangekomen in Vadstena. We zijn hier voor het prachtige kasteel dat wordt bejubeld in de reisgidsen.

DSC01416DSC01417DSC01436DSC01419

Eenmaal in het kasteel bleven maar zoeken naar de nostalgie, er zou nog een geheime vleugel zijn die maar 1 keer per uur open ging…… we hebben zelden zo’n saai kasteel gezien, maar de buitenkant was prachtig. We staan hier op een camperstaplaats aan het meer met alleen stroom, dus we kunnen niet afwassen (water werkt niet) heel vervelend, moeten we toch uit eten.

DSC01424

We zijn Vadstena ingelopen en hebben heerlijk zitten eten in een restaurant. Dit blijkt toch best een leuk dorpje te zijn met leuke huisjes.

DSC01433DSC01431

Ook blijkt er een man met drie fluiten te zijn. Nb: Op de foto zijn er slechts twee zichtbaar.

DSC01430

Het Vattern is het op een na grootste meer van Zweden en is niet zo breed maar wel 100 km lang. Dit is belangrijke informatie voor onze tussenstop morgen die we gaan maken in het plaatsje Berg. Dat wordt meteen het technische uitje van de vakantie.

Daarna is het op naar de hoofdstad Stockholm

DSC01446