Tarzalie Lakes en Waterval route

16 augustus 2017 - Millaa Millaa, Australië

​Vandaag zijn we naar Tarzalie Lakes geweest. In een van de meren leeft het vogelbekdier, in het Aussie Platypus genoemd. We hebben de dieren gezien, erg aparte dieren. Ze leven in het wild dus aanraken is er niet bij, ze kunnen trouwens ook steken waardoor je 2 weken pijn hebt. De bedoeling is gewoon praten (jagers houden zich stil), geen onverwachte bewegingen (schrikken ze van) en geen paraplu's meenemen (zit eruit als een snavel van een vogel).

10_Vogelbekdier

Na lekker geluncht te hebben zijn we een tour langs drie watervallen gereden. De eerste waterval heette Millaa Millaa. Hier kon je onder zwemmen. David was ontzettend dapper en stoer, trok zijn zwembroek aan, action cam mee en hop het ijskoude water in naar de waterval. Het was prachtig.

10_Millaa Millaa falls

10_Millaa Millaa falls prof

De tweede waterval heette Zillie, deze was wat minder zichtbaar, omdat we het niet aandurfden om zonder duidelijk pad af te dalen naar de bodem van de waterval. De derde waterval Ellinjaa, was wederom prachtig, hij monde rechtstreeks uit in de jungle.

10_Tarzan at Ellinjaa

Taran bij de waterval

10_Jane

Jane: "Dit is nou de jungle!"

Morgen hebben we een reisdag, we gaan Kuranda. Ons campingpark ligt midden in de jungle. We gaan de dag erna een rustdag nemen. Daarna staat er weer een leuke excursie op het programma.