Van reis - tot rust dag

2 augustus 2017 - Hervey Bay, Australië

Vandaag zijn we vertrokken bij Mike’s vandaan. Het is een zogenoemde reisdag. We zijn door Brisbane heengekomen. In Brisbane zagen we vanuit de camper reusachtige wolenkrabbes maar ook hele mooie colloniale huizen. Brisbane blijkt ook pas de laatste 10 jaar tot bloei te zijn gekomen, dat is goed te zien overal in de stad wordt volop gebouwd. Uit Brisbane hebben we highway A1 genomen richting Harvay Bay. We zijn onderweg nog langs de dierentuin van Steve Irvin gekomen en we zagen de Steve Irvin weg. We hadden van te voren al besloten hier niet te stoppen. Onderweg hebben we geluncht, erg handig in een camper, je zet het ding aan de kant klapt de tafel uit, lunch op tafel en je kunt. Na een ijsje en een bakje koffie ging de weg verder. We hebben ons gerealiseerd dat ze hier ontzettend lange rechte wegen hebben…..zo recht zie je ze bij ons zelden. We kwam rond 17.00 uur in Hervey Bay. Vlak voor Harvey Bay zagen we onze eerste kangaroos, dat wil zeggen Gijs zag ze, wij zagen iets wat erop leek. Dat moet nog beter kunnen vinden we.

We reden naar de campground waar we wilden staan……..vol….in heel Hervey Bay waren de campgrouds vol.  Want alle victorians, dat zijn mensen uit het zuiden, komen nu naar de walvissen kijken. De vriendelijke mevrouw van de camping heeft wat belletjes voor ons gepleegd, we konden naar Burrow Heads een plaatsje zo’n 20 minuten van Hervey Bay. We konden ons melden bij een Motel/Hotel. Daar aangekomen mochten we achter op de parkeerplaats slapen maar we moesten wel een hapje eten in het restaurant van het hotel dan mochten we achter gratis slapen. Dat was geen straf. We hebben heerlijk gegeten snitzel en spare ribs. Na een goed nachtje slaap hebben we besloten de volgende dag er een rustdag van te maken, we hebben immers de afgelopen vier dagen genoeg gedaan. Toen we ‘s ochtends wakker gemaakt werden door de papagaaien hebben we ontbeten en een goede campground uitgezocht die nog geen 500 meter van het hotel/motel was. Heerlijke camping met stromend water, warme douches, stroom en een mooi betonnen plateau dat als ons terras kan voldoen. We hebben daar onze camper geinstalleerd samen met de buitenstoelen en onze luifel heerlijk gezeten. In de loop van de dag zijn we het stand opgelopen.

Beter dan blue Lagoon
David heeft pootje gebaaid in de zee, deze was toch nog wel erg koud en heeft vriendjes gemaakt met een soort van pelikaan, elke kaar als David in zee aan het spelen was kwam ie er weer aan, David de zee weer uit, pelikaan weg, David er weer in en zo een paar keer over. We zijn het stand verder afgelopen we kwamen in een omgeving terecht waar de blue lagoon niets bij was (getuigd de super romantische foto hieronder).

romantiek ten top

Zo iets moois hebben we nog nooit gezien. We hebben aan het einde van de dag nog wat boodschapen gedaan en hebben lekker eten gemaakt. Bij het opruimen van de buitenspullen zagen we een prachtige zons ondergang zoals je deze alleen op prenten ziet, zie hieronder.

Sun set Barrow Heads

En zo kwam er een eind aan een rustige dag. Morgen gaan we een bezoek brengen aan Fraser Island.

1. Erik Velthuis:
    2 augustus 2017
    Nee, hoor, we zijn HELEMAAL niet jaloers...
    Blijf genieten, blijf schrijven. Helemaal leuk!
  2. Roy Krabbe:
    2 augustus 2017
    Wat ziet dat er heerlijk uit. Geniet daar maar lekker samen.