Hoe wij leerden camperen

31 juli 2017 - Gold Coast, Australië

Ja…..we zijn drie dagen van de radar geweest. Vanuit het hotel hebben we een taxi genomen naar het verhuurbedrijf. Daar hebben we onze camper bus opgehaald. Het is een erg mooie bus, bijna nieuw. Alles zit erop en eraan; keukenblok, banken, stroom. De bus rijdt ook heel erg fijn, we kunnen er goed mee overweg. David heeft een prachtige slaapplek in de bus. Hij ligt boven net onder het dak. Hij vind het helemaal te gek. Kortom, hier gaan we het de komende maand mee redden.

We zijn vanaf het verhuurbedrijf naar een campground gereden dat mike’s retreat heet. Gelukkig hadden we een hele dag om er te komen. We hebben lopen zoeken voor we het vonden. Twee keer de eigenaar Mike gebeld. Uiteindelijk zagen we het huisnummer op een otto staan die buiten staat. Wij afgeslagen, kwamen we in ‘ the middle of nowhere”  terecht. Er lag een enorm stijle helling voor ons. Gijs vond het niet vertrouwd om met de camper naar beneden te rijden want we zouden nooit meer omhoog komen. Dan maar de bocht om naar het huis dat er stond. Er kwam eenvrouw naar buiten, ja hoor zet de bus maar naast het huis kunnen jullie daar camperen. Ze liet ons haar huis zien, hier konden we naar de WC en douchen……ja gewoon bij ze prive, thuis. We hebben de camper naast hun huis geinstalleerd, ze hebben nog een adapter geregeld voor het stoom. De stroom komt uit hun huis naar onze camper. En zo zijn we als zeeeer ervaren campeerders begonnen met onze vuurdoop. We hebben er 3 dagen over gedaan om vertrouwd te raken met het camperen, hoe richt je een camper in, hoe organiseer je dingen slim, hoe kook je etc. Maar het is ons gelukt.  Overdag is het weer prachtig zo rond de 25 graden, s’ avonds koelt het af en is buiten zitten niet mogelijk. We hopen dat we de komende tijd nog we de mogelijkheid krijgen om ‘s avonds ook lekker buiten te blijven.

We hebben de eerste drie dagen doorgebracht in pretparken.

Dag 1 was voor Warner Bross movie world. Erg mooi park, veel gezien. Papa is met David in hele stoere achtbanen geweest. Ik wil toch even kwijt dat Nathalie de hoogste schietscore heeft behaald bij de batman ride,……komt niet vaak voor…..

DSC07867

Er stonden op ‘ main street’ mooie oude auto’s uit de jaren 30 met de schietgaten erin. We hebben optochten door de straten gezien van allemaal actiehelden; wonder woman, batman, superman, superwomen, catwoman (vond Gijs heel sexy). Heel mooi gedaan allemaal.  David heeft de hand geschud van scubbie Doo met zijn baas Shaggie.

DSC07879

De tweede dag gingen we naar Water World. Dit was wel het mooiste park. David heeft zeesterren, zeekomkommers en roggen geaaid. Dat was een hele bijzondere ervaring. We hebben een dolfijnen en zeeleeuwen show gezien. Ook daar was een hele mooi achtbaan die door het water ging, deze kon natuurlijk ook niet overgeslagen worden. Het einde van de dag eindige voor ons in een prachtig ‘ toetje’. We wilden het park verlaten omdat het ging sluiten. Gijs zag dat de ijsbeer aan het zwemmen was, we hadden hem alleen nog maar liggend in de zon gezien, en wilde dit nog zien. Toen we aankwamen was de ijsbeer heel actief, hij zwom voor het glas en bewoog zijn voorpoten over het glas. Dit was heel erg indrukwekkend, op deze manier besef je hoe groot en overweldigd zo’n dier is. Er komt hier nog een video van.

DSC07896DSC07907DSC07952

Dag drie was voor Wet’ n Wild een waterpark. Dit park had heel veel spannende glijbanen. Er waren vier glijbanen waarbij je verticaal gelanceerd werd. Aan het einde van de dag dacht David, “ja nu durf ik” en hup hij ging, dapper als ie is, in de rij staan. Toen kwam het weegmoment, je moet minimal 54 kg wegen, David tipte op de weegschaal net 45 aan, jammer hij mocht niet, hij zou halverwege de buis stil komen te liggen.  Maar dapper was de actie zeker te noemen. Papa stond vol ongeloof naar zijn zoon te kijken.

Morgen vertrekken we bij Mike en hebben we een reisdag. We gaan kamp opslaan in Hervey beach, daar zou nu de walvismigratie aan de gang zijn……..

Overigens geen vosjes maar welke vogels zien we hier Chantal?

DSC07886DSC07912

1. Yvonne:
    31 juli 2017
    Fijn om weer wat van jullie te horen! Werd al een beetje kriebelig , het is toch ff anders nu jullie zo ver weg zijn.
    Wat stoer van David dat hij dit allemaal durft en wat hebben jullie al veel leuke dingen gedaan en gezien. Veel plezier verder.
    Dikke
  2. Danielle: