Het wordt steeds warmer ....

5 augustus 2017 - Yeppoon, Australië

​​Vandaag is het Fraser Eiland dag, het eiland dat geheel uit wit zand bestaat. Na heel vroeg in de ochtend op te zijn gestaan, zijn we naar de pier van River Heads gegaan alwaar de boot naar Fraser Eiland vertrok. Vlakbij River Heads gaat de weg omhoog en krijg je een prachtig vergezicht op de omgeving. Uitstappen vooreen foto is helaas niet toegestaan op de provincialeweg.

De reis naar het eiland duurde zo’n drie kwartier. Het water was heerlijk rustig wat het een fijne overtocht voor ons maakte. Aangekomen op de pier van Fraser Island zijn we naar het ontmoetingscentrum gegaan alwaar een Ranger ons opwachtte om een korte wandeling te maken. Ze vertelde overde dieren die er voorkomen, en de specifieke planten.

03_Bloem

We hebben twee soorten planten geproefd die naar limoen en framboos smaakten. Toen de rondleiding voorbij was hebben we in een heel leuk strandtentje geluncht, lekker met pizza’s, hamburgers en patat. Een ongenode gast zorgde nog even voor paniek, maar aan de Australische barman was te merken dat deze behoort tot de vaste clientèle.

03_Ongenode gast op terras

Toen was het tijd om een wandeling over het eiland te gaan maken. We hebben een wandeling uitgezocht die door een stukje bos liep (vol met dingo’s) en een groot gedeelte wit strand. De eerste 5 minuten ging stijl omhoog de berg op. We kwamen bij een poort, als we deze poort door zouden lopen kwamen we terecht in dingo land…..zie hier beneden de foto. David moest tussen ons in blijven lopen en vooral bij elkaar blijven ook werd een stok geadviseerd mee te nemen. Als je een dingo zag moest je stil blijven staan en je groot maken. Wehebben……….0 dingo’s gezien…………

03_Dingo hek

Maar de wandeltocht was fenomenaal….de mooiste tocht die we ooit in ons leven gemaakt hebben. We hebben zo’n 2uur gewandeld. We kwamen terug in het resort cq ontmoetingscentrum, we mochten gebruik maken van alle faciliteiten die daar geboden werden.

03_Halverwege de wandeling

03_Fraser island

03_Fraser Panorama

Na nog een uurtje te hebben gebubbeld in het bubbelbad was het tijd de boot van 17.00 uur terug te nemen naar het vaste land.

03_Wie zijn dat op de voorgrond

Omdat het ondertussen al laat was geworden hebben we voor de tweede keer avond gegeten in het hotel/motel in Burrum Heads. Zo hebben we een prachtige dag afgesloten.

03_Fraser Ferry

De volgende dag zijn we vertrokken van onze prachtige camping Hillcrest Holiday Park waar we op stonden (hieronder "onze heg vogel").

03_Vogel in heg

Onze weg vervolgde naar Agnes water zo’n 200 kilometer verderop. We begonnen te merken dat het weer warmer werd, de avonden waren niet meer ontzettend koud wat het camperen meer aangenaam begon te maken. Onderweg kwamen we een reptielen opvang tegen. Deze opvang had ook kangaroes en koala's. En om niet terug te komen uit Australie zonder deze beesten te hebben gezien, zijn we naar deze opvang toegegaan.

03_Slang

03_Kangaroe afgevinkt

03_Koala

In Agnes Water hebben we de camping Captain Cook geboekt. Daar aangekomen bleek het niet zo’n fijne plek te zijn als we gedacht hadden. De camper stond zo scheef al een hoepel (probeer je olie maar eens in het midden van je pan te houden), we stonden op fijn stuifzand en werden geplaagd door zandvliegjes. Het enige positieve aan deze camping was de bush turkey, een zwarte met rood gele 'zak' die ongevraagd alles leeg likt wat hij tegenkomt en de wombats die 's nachts gillen als vrouwen (volgens de australiers).

Na een gebroken nacht hebben we om 7.00 uur in de ochtend de camper aangeslingerd en snel vertrokken. We wilden een rondleiding doen door Agnes Water omdat hier hele mooie koloniale huizen staan, maar deze huizen konden ons even gestolen worden.

We zijn uitgekomen in Yeppoon, gelukkig dit keer op, wederom, een prachtige camping Poincianna Tourist Park met alle voorzieningen. We hebben besloten om hier 3 dagen kamp op te slaan, waarvan we 1 dag lekker rust nemen en nog een excursie gaan plannen.

We zijn nu de Steenbokskeerkring gepasseerd....  Het wordt steeds warmer.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Yvonne:
    5 augustus 2017
    Mooie foto's. Gijs waar komt al die stoerheid vandaan?
  2. Oscar:
    6 augustus 2017
    Wat een mooie beschrijving van de plekken. Van al die plus punten moet er ook wel eens een minder plekje tussen zitten. En ach het is ook wel een uitdaging om de boter in het midden van de pan te houden.
  3. Familie den Hartog:
    7 augustus 2017
    Ach, als het meisje bijna niet naar de WC durft omdat ze denkt dat in Australie overal slangen zijn dan is het voor mij een statement om zo'n spierbundel op te pakken. David was minder enthousiast.
  4. Roy Krabbe:
    7 augustus 2017
    Erg leuk die foto's. I love those Koala's.
  5. Familie den Hartog:
    8 augustus 2017
    ja als ik 2 seconden eerder was met klikken dan had de koala zijn oren nog omhoog. Nu was hij alweer in de slaapstand met de oren.