De reisdag van Yeppoon naar Mackay

8 augustus 2017 - Mackay, Australië

We zijn vandaag om 9.00 uur vertrokken uit Yeppoon. Natuurlijk moesten we eerst onze buren gedag zeggen, je kunt hier niet zomaar vertrekken als je een paar dagen hebt gestaan. De ene buurvrouw heeft klompjes van ons gekregen omdat ik haar droogmolen heb mogen gebruiken. Op verre reizen nemen we altijd houten klompjes in de vorm van sleutelhangers mee om uit te delen, altijd een groot succes. Naar een dikke zoen op de wang en een veilige reis konden we starten. We kwamen weer langs het golfterrein van Yeppoon en wat denk je.....ja inderdaad kangaroes op het terrein....

Na twee uur zijn we zijn we gestopt bij een BP tankstation om een worst te eten, ze hebben hier heerlijke echte vlees worst die er als lunch goed in gaan. Van chauffeur gewisseld en de volgende 100 km weg gereden. Toen zijn we gestopt bij een roadhouse, hier kun je maaltijden bestellen. Omdat we niet dachten vanavond nog aan koken toe te komen hebben we hier warm gegeten. Rond 16.00 uur zijn we aangekomen in Mackay. We wilden een gratis campground achter een hotel/motel maar kwamen uit op een luxe campgroud met water, stroom etc. Beetje luxe mag wel.....

We hebben bij een grote supermarkt uitgebreid boodschappen gedaan, broodjes met soep gegeten, een spelletje Machi Koro gespeeld waarbij David zijn vader en moeder natuurlijk glansrijk verslagen heeft.

Morgen hebben we nog zo'n 166 km voor de boeg naar Airlie beach, makkie. We hebben daar al een mooie campground geboekt.