Yeppoon deel 2

7 augustus 2017 - Yeppoon, Australië

De afgelopen twee dagen hebben we heerlijk doorgebracht in Yeppoon. De eerste dag hebben we helemaal niets gedaan, veel spelletjes gespeeld, wasje gedraaid, boodschappen gedaan en lekker lezen. Gijs heeft met David zo'n 20 keer het spelletje King Tokio gedaan, David heeft 19 keer van Gijs gewonnen. De volgende dag begon regenachtig maar na een uurtje knapte het weer op en kwam zonneschijn. Na een rustig ontbijt hebben we onze spullen gepakt om naar het strand te gaan. Er was niemand op het strand. Het is hier toegestaan om te zwemmen in de zee, er liggen haaiennetten in het water, deze zijn goed te herkennen aan de boeien, daar mag je niet voorbij en de kwallen komen hier niet want het water is te koud. David heeft een prachtig kasteel met echte dijken gebouwd. In de namiddag zijn we gaan schatzoeken, met succes 7 binnen gehaald.

We hadden van een ' local'  de tip gekregen om het einde van de middag naar het golfterrein van Yeppoon te gaan want daar zou het wemelen van de kangaroes , we hebben immers alleen nog maar dode gezien in plaats van levende, dus we hebben een uur bij het golf terrein gestaan......geen kangaroes gezien. Toch wildlife gespot want:

Op de terugreis maakte Gijs een navigatie foutje waardoor ik moest draaien. Bij een bushalte was het breed genoeg om de manoeuvre uit te voeren. David zegt terwijl hij wijst op de lucht voor ons: "Dat zijn vleermuizen". En daar had hij gelijk in. Het waren er veel en ze waren zo groot als een uit de kluiten gewassen duif.

Terug op de camping heeft Gijs gebarbecued in de bqq pit op de camping. We hebben een echte 'boere wors' op de grill gegooid, hij was heerlijk.

We zien al een hele tijd papegaaien in Australië maar nog geen goede mogelijkheid om ze te laten zien. Op de camping hier voert iemand de vogels elke dag. Vandaar deze plaatjes.

04_witte papepaai met vlekken

04_regenboog papegaai

04_roodwitte papegaai

04_kuifduif

(dit is een kuifduif).

De kaketoe komt nog. Had geen honger deze 2 dagen denk ik.

Morgen hebben we weer een reisdag. We zouden zo'n 530 km moeten reizen naar Airlie beach. We hebben besloten de reis op te delen. We stoppen morgen na zo'n 300 km bij een hotel/motel en gaan de volgende dag de laatste kilometers afleggen naar Airlie beach.

1. Danielle:
    7 augustus 2017
    Mooi hoor de verhalen volg ze op de voet